Αρχική Αυτοκίνητο Το αυτοκίνητο που απαιτώ

Το αυτοκίνητο που απαιτώ

απο Peter S.
Τα τελευταία χρόνια, ειδικότερα με την άνοδο της οικονομικής κρίσης, πολλοί ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους, μη μπορώντας να ανταπεξέλθουν στην αποπληρωμή των τελών, των εξόδων μετακίνησης αλλα κυρίως στη συντήρηση του αυτοκινήτου.

Στην Ελλάδα παρατηρείται μια γενικότερη πτώση στην αγορά αυτοκινήτων. Ο Έλληνας αντικαθιστά το όχημά του κατα μέσο όρο κάθε 12-20 χρόνια, όταν ο Ευρωπαίος το πολύ στα 7-10 έχει προβεί στην αγορά νέου οχήματος.Σύμφωνα λοιπόν και με τα στοιχεία του ACEA* η χώρα μας διαθέτει έναν “γερασμένο” στόλο αυτοκινήτων που φτάνει τα 17 έτη άνα όχημα, όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη ειναι τα 9 χρόνια. Ακόμα δηλαδή και μεταχειρισμένο αυτοκίνητο ο Έλληνας επιλέγει να αγοράσει ένα όχημα 10ετίας και πάνω.

Όλα αυτά έχουν επηρεάσει και κάτι πιο βασικό, τη συντήρηση. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων θεωρούν πως η συντήρηση του οχήματος περιορίζεται στον περιοδικό έλεγχο με την επίσκεψη σε ένα συνεργείο και την τυπική συντήρηση(service) και με ότι άλλο ξαφνικά προκύψει, αδιαφορώντας πλήρως για τα οποιαδήποτε άλλα προβλήματα έχουν τα οχήματά τους.Η αδιαφορία αυτή όμως δεν επηρεάζει μόνο το όχημα και τον ιδιοκτήτη του.Επηρεάζει το περιβάλλον αλλά κυρίως τους γύρω ανθρωπους.

Όταν δεν γίνονται βασικές συντηρήσεις σε ένα όχημα, υπάρχουν μεγάλοι κίνδυνοι καταστροφών, πολύ σοβαρών τραυματισμών ακόμα και δυστυχημάτων.Για παράδειγμα,αν κάποιος έχει αδιαφορήσει για τη σωστή συντήρηση του συστήματος πέδησης και αναγκαστεί να πατήσει απότομα το φρένο και αυτό δεν πιάσει, μπορεί να έχει μοιραία αποτελέσματα για τον ίδιο και για τους γύρω του.Σκεφτείτε αυτό να γινει σε εναν αυτοκινητόδρομο ή σε εναν πολυσύχναστο δρόμο.

Η σωστή συντήρηση είναι αρκετή, αλλά η σωστή επίβλεψη της συντήρησης είναι το παν. Οι μηχανικοί στα συνεργεία δεν είναι μάγοι.Δεν μπορούν με λίγα χρήματα να επιδιορθώνουν αυτοκίνητα τα οποία είναι στην ουσία παρατημένα και οι ιδιοκτήτες τους ΑΠΑΙΤΟΥΝ να γίνουν σωστά. Το να αδιαφορείς για μια βλάβη είναι στατιστικά επιβεβαιωμένο ότι θα επηρεάσει το όχημα κάπου άλλου. Τα αυτοκίνητα ειναι “όπλα”, ασκούνται επάνω τους αλλά και ασκούν τα ίδια τεράστιες δυνάμεις και ενεργειες. Το να γλυτώσουμε λίγα χρήματα αποφεύγοντας και αδιαφορώντας για μία βλάβη ή ένα πρόβλημα θα μας στοιχίσει αργότερα περισσοτερο, με την ελπίδα να είναι μόνο υλική η ζημιά και όχι σωματική.

Η σωστή επιλογή ενός έμπιστου ικανού και εξουσιοδοτημένου συνεργείου/μηχανικού , ο οποίος θα ξέρει τα προβλήματα του οχήματος και το ιστορικό των επισκευών και θα ενημερώνει άμεσα τον ιδιοκτήτη, είναι εξίσου σημαντική.Το θέμα είναι ο ιδιοκτήτης και να επικοινωνεί άμεσα τον μηχανικό του για κάτι που παρατηρεί, αλλά και να μην αδιαφορεί για τυχόν επισκευές ή διορθώσεις που ο μηχανικός του τον συμβουλεύει.

Γίνεται πολλές φορές κατανοητή μια οικονομική δυσκολία, αλλα είναι τελείως ακατανόητη η αδιαφορία και ταυτόχρονα η απαίτηση να έχουμε το τέλειο. Το αυτοκίνητο είναι ένα εργαλείο που πρέπει να το σεβόμαστε και να το συντηρούμε και μόνο τότε να απαιτούμε το μέγιστο αποτέλεσμα.

*ACEA : Όμιλος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Ευρωπαϊκής Ένωσης

Related Articles